Nyhetsbrev #3 IST

Tack alla som var med på vår IST-förträff i helgen! Efter den fantastiska helgen ser vi Heads of IST ännu mer fram emot lägret. Dessutom var det roligt att få ansikten på många av er. Mycket information delgavs under helgen och vi tror och hoppas att vi besvarade många av era frågor. Den viktigaste informationen kommer inom kort att publiceras digitalt. Vi återkommer om detta.

Vi skickade för några veckor sedan ut ett nyhetsbrev om att ni behöver anmäla ankomst till lägret via ett formulär senast 31 mars.

Vi vill påminna om detta och lämna kompletterande information. Vi har en dialog med lägerorganisationen om transport till och från lägret och är medvetna om att den information som gått ut orsakat problem för en del av er. Följande gäller i nuläget:

  • Anmäl entry points samt ankomst till och avresa från lägret senast 31 mars via länken: INAKTUELL LÄNK.
  • Om ingen shuttlebuss mellan entry point och lägret passar: välj den nästföljande shuttlebussen eller den shuttlebuss som passar bäst.
  • Ändra inte din flygresebokning även om det inte passar med shuttlebussarna.
  • Vi kommer att samla in information från er om era ankomster till och avresor från lägret. Vi kommer att sammanställa informationen och diskutera de problem som uppstått med shuttlebussarna m.m. med lägerorganisationen.
  • Om du inte har fått något IST-jobb än (alla kommer få ett jobb!): boka biljetter så snart som möjligt och anmäl ankomst och avresa utifrån din biljettbokning. INAKTUELL LÄNK.
  • Har din IST-arbetsledare gett dig annan information om när du ska anlända och lämna lägerområdet ska det gälla.
  • Det går att parkera bilar vid Welcome center, men räkna inte med att det går att lämna hyrbilar där hela lägertiden, det görs bäst vid Yeagers eller Charlottes flygplatser.

Vi kommer att fortsätta diskutera problemen runt shuttlebussarna med lägret och se till att det löser sig.

Scouterna kan via Resia hjälpa till med resebokning. Maila oss på nedanstående mailadress om du önskar detta, så mailar vi ett formulär att fylla i och skicka in.

Vi kommer också att samla in information om era resedatum m.m. utifrån försäkringsrelaterade frågor. Mer information om hur Scouternas försäkring fungerar och när den gäller återkommer vi med inom kort.

Hörs snart igen och ses i sommar!

Heads of IST Elin och Paul
(oss når du alltid på jamboree@scouterna.se)

Du gillar kanske också...